Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


3 skuteczne metody pozyskiwania pracowników

3 skuteczne metody pozyskiwania pracowników

W obecnych czasach poszukiwanie pracowników nie jest łatwe. By znaleźć osobę odpowiednią na dane stanowisko, pracodawcy muszą czasem wykazać się naprawdę dużą inicjatywą. Podpowiadamy, jakie są 3 najskuteczniejsze sposoby na udaną rekrutację.

Pierwszy – sieć kontaktów

Poszukiwanie kandydatów, firmy bardzo często zaczynają od poleceń, czyli tzw. sieci kontaktów – a dopiero potem przystępują do standardowej rekrutacji. Proszenie obecnych pracowników lub znajomych o polecenie kandydata, którego sami uznają za odpowiedniego, pozwala znacznie obniżyć koszty rekrutacji (szczególnie, jeśli ta osoba okaże się “trafiona”). Bardzo popularne są również nagrody pieniężne za polecenie kandydata, który zostanie później zatrudniony na stałe.

Drugi – media społecznościowe

Czasy się zmieniają, więc rekrutacja musi za nimi podążać. Z tego względu wiele firm postanawia szukać pracowników poprzez Social Media. Popularny jest tutaj nie tylko Linkedin (który został niejako stworzony do celów rekrutacyjnych), ale także np. Facebook. Niejednokrotnie zdarza się, iż za pośrednictwem takiego portalu, zalogowany kandydat musi wykonać jakieś zadanie rekrutacyjne umieszczone na firmowej platformie online. Pozwala to skrócić czas rekrutacji, eliminując osoby, które nie poradziły sobie w pierwszym etapie.

Trzeci – sesje Assessment Center

Coraz bardziej popularne staje się także sprawdzanie kompetencji pracowników za pomocą metody Assessment Center. Kandydaci zapraszani są na specjalną sesję, podczas której symulowane są naturalne warunki pracy i wyzwania, z którymi spotkaliby się oni w danej firmie na co dzień. Osoby biorące udział w sesji otrzymują do wykonania konkretne zadania (bardzo często we współpracy z innymi kandydatami), podczas rozwiązywania których uwidoczniają się ich najważniejsze cechy charakteru. Pod koniec asesor (czyli ekspert czuwający nad przebiegiem sesji) podsumowuje zachowanie każdej z osób i wskazuje klientowi (docelowemu pracodawcy), która z nich jest najlepsza.

Przeprowadzanie procesu rekrutacyjnego na rynku tak konkurencyjnym, jak dzisiejszy, z pewnością nie jest łatwe. Pracodawcy są więc niejako zmuszeni do sięgania po coraz to nowe metody pozyskiwania pracowników. Tych na szczęście nie brakuje – wspomniane sposoby znacząco ułatwiają cały proces, nie tylko czyniąc ją bardziej skuteczną, ale także skracając czas potrzebny na znalezienie odpowiedniego kandydata.

Dodaj komentarz