W czasach, kiedy ofert pracy było mało, a pracodawcy dyktowali warunki zatrudnienia, osoba, której udało się dostać etat, trzymała się swojej posady, jak długo mogła, najchętniej do emerytury. Pracownicy cenili sobie wtedy poczucie stabilizacji i rzadko myśleli o zmianie pracy.…
Istnieje niewiele zawodów, które nie wymagają kontaktu z innymi ludźmi – klientami, przełożonymi, czy współpracownikami. Stanowcza większość profesji opiera się na pracy zespołowej. Im jednak większa grupa osób, tym większe ryzyko wystąpienia konfliktów. Choć nie ma idealnych zespołów, należy dążyć…
Bez wątpienia, najcenniejszym zasobem każdej firmy są pracujący w niej ludzie. Dlatego też należy odpowiednio o nich zadbać. W przeciwnym razie odejdą do konkurencji, a wtedy funkcjonowanie przedsiębiorstwa może zostać zaburzone. Sprawne zarządzanie personelem powinno być zatem priorytetem. Jednak nie…
Choć stanowisko kierownicze w dużej firmie wydaje się być doskonałym zwieńczeniem kariery zawodowej, wielu managerów decyduje się na zmianę pracy. Co najczęściej skłania ich do poszukiwania nowego zatrudnienia? Potrzeba nowych wyzwań Jak się okazuje, nawet piastowanie kluczowego stanowiska w firmie…
Często, kiedy pracownik awansuje na stanowisko kierownicze, w pierwszej kolejności cieszy się z szacunku i prestiżu, jaki go spotkał. Tymczasem bycie managerem przede wszystkim wiąże się z dużą odpowiedzialnością i ciągłym doskonaleniem swoich kompetencji. Jak wiadomo najskuteczniej człowiek uczy się…
Jako że wysokość pensji jest jednym z najważniejszych punktów umowy o pracę, każda firma powinna mieć określone warunki i zasady przyznawania wynagrodzenia. W większych organizacjach, które zatrudniają wielu pracowników, należy skonstruować system wynagrodzeń zgodny ze strukturami przedsiębiorstwa. Czym się kierować…
Asertywność nie sprowadza się jedynie do umiejętności powiedzenia “nie”. Postawę asertywną buduje przede wszystkim jasne komunikowanie swoich myśli i emocji z zachowaniem szacunku do odbiorcy. To również zdolność udzielenia, ale i przyjęcia konstruktywnej krytyki bez obrażania, czy krzywdzenia drugiej osoby.…
Poziom absencji to jeden z najważniejszych wskaźników obrazujących jak funkcjonuje dana firma. Absencja, czyli nieobecność w pracy (zarówno usprawiedliwiona, jak i nie) zawsze stanowi dla pracodawcy mniejszy lub większy problem. Zwolnienia lekarskie, urlopy, wypadki losowe – jakakolwiek by nie była…
Zarządzanie dużym przedsiębiorstwem jest poważnym wyzwaniem. Na ogół wiąże się bowiem z odpowiedzialnością za setki pracowników i podejmowane decyzje. Z tego względu niezastąpiony okaże się partner biznesu, do którego można zwrócić się po poradę. Gdzie go szukać? Kim dla przedsiębiorstwa…