Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Satysfakcja pracowników drogą do sukcesu firmy

Satysfakcja pracowników drogą do sukcesu firmy

Wielu pracodawców wciąż uważa, że inwestowanie w badania satysfakcji pracowników, to zupełnie niepotrzebny koszt. Przecież skoro pracują, to znaczy, że chyba im dobrze? Jak błędny jest to sposób myślenia pokazuje sytuacja na dzisiejszym rynku pracy, gdzie coraz trudniej utrzymać w firmie pracownika i jeszcze ciężej go znaleźć. Zwłaszcza teraz pracodawcy nie mogą sobie pozwolić na odejście personelu. By temu jednak zapobiec, trzeba wiedzieć, czy pracownikom jest u nas dobrze. Bo jeśli nie jest, to powinniśmy szybko próbować naprawić ten stan rzeczy, jeszcze zanim podejmie decyzję odejściu.

Brak obecności w pracy

Gdy pracownik nie lubi swojej pracy, to robi wszystko, aby jej unikać. A nie lubić pracy można z różnych przyczyn.  Zła atmosfera w pracy, brak perspektyw rozwoju i awansu, zbyt niskie wynagrodzenie, problemy osobiste – to tylko najbardziej oczywsiste powody. Zbyt częsta absencja pracowników powinna być dla nas pierwszym alarmującym sygnałem, że coś jest nie tak. Wtedy właśnie jak najprędzej powinniśmy przeprowadzić badanie satysfakcji pracowników. Pomoże ono w odpowiedzi na pytanie, co jest powodem celowego opuszczania pracy. Być może są to drobne sprawy, które w łatwy sposób da się wyjaśnić, a pracownik dzięki temu będzie mógł znów być zadowolony ze swojej pracy, na czym zyska cała firma. Gdy poznamy problem, zawczasu możemy zapobiec rotacji pracowników, która pociąga za sobą spore nakłady finansowe. Jeśli natomiast zbagatelizujemy tę sytuację, to istnieje możliwość, iż zwolni się większość pracowników, a nasze przedsiębiorstwo straci stabilizację finansową.  

Bądź uważny

Być może brak motywacji i zwalnianie się pracowników, to sytuacja chwilowa, ale co jeśli tak nie jest? Nie warto ryzykować – lepiej dowiedzieć się w czym tkwi problem. Dlaczego pracownicy pracują mniej wydajnie lub dlaczego w ogóle nie chcą przychodzić, a w najgorszym wypadku składają wymówienie. Aby rozwiązać tę sytuację, należy przeprowadzić badanie satysfakcji pracowników i wziąć się do działania, aby zadowoleni pracownicy pomogli stworzyć miejsce, gdzie praca, to coś więcej niż 4 ściany i codzienny przykry obowiązek. 

 

Dodaj komentarz