Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Badanie satysfakcji pracowników – pierwszy krok do sukcesu firmy

Badanie satysfakcji pracowników – pierwszy krok do sukcesu firmy

Mimo że badanie satysfakcji pracowników staje się coraz bardziej powszechne na polskim rynku pracy, nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę z jego dobrodziejstw. A satysfakcja, choć pozornie niemożliwa do zmierzenia, w praktyce okazuje się przekładalna na język statystyki, co daje firmie potężne możliwości rozwoju. Warto więc sprawdzić, czy Twoi podwładni są zadowoleni ze swej pracy.

Trybiki wielkiej machiny

Badanie satysfakcji pracowników to doskonały sposób na sprawdzenie, jakie nastroje rzeczywiście panują u Ciebie w firmie – i to nawet, jeśli pozornie wydaje się, że wszystko jest w porządku. W rzeczywistości może bowiem okazać się, że nie każdy pracownik głośno mówi co myśli, choćby dlatego, że boi się o utratę posady. Warto więc dać mu możliwość wyrażenia szczerej opinii. A dlaczego badanie to jest tak ważne? Cóż, w życiu trudno podejmować jakiekolwiek działanie, nie wiedząc, czy wszystkie trybiki naszej machiny funkcjonują odpowiednio. Przykładowo, nie wybieramy się na studia do innego miasta bez pieniędzy, mieszkania czy nawet wybranego kierunku. Dokładnie tak samo jest w firmie – jeśli nie zadba się o pracowników, osiągnięcie wyższego celu stanie się niemożliwe, gdyż nie będą oni działać wydajnie.

Obiektywizm zawsze górą

Decydując się na przeprowadzenie badania satysfakcji pracowników, najlepiej zdecydować się na skorzystanie z usług zewnętrznej firmy konsultingowej. Tylko wtedy pracodawca ma bowiem gwarancję, że wyniki będą niezależne od nastrojów czy układów panujących obecnie w jego przedsiębiorstwie. Samodzielna próba przeprowadzenia tego badania mogłaby skończyć się fiaskiem, bardzo trudno byłoby bowiem o zachowanie anonimowości wszystkich uczestników. Zewnętrzni eksperci wykazują tymczasem wysoki poziom profesjonalizmu, dbając o zachowanie tajemnicy zawodowej i obiektywizmu w osądach. Korzystając z usług agencji doradczej pracodawca może być więc pewny, że ostateczny wynik badania jest precyzyjny i zgodny z faktyczną sytuacją panującą w przedsiębiorstwie.

Metody precyzyjnie dopasowane

Przedstawiciele zewnętrznych agencji korzystają także z profesjonalnych narzędzi diagnostycznych, które dobierane są według potrzeb każdego klienta (lub inaczej “szyte na miarę”). Wprowadzają oni także do firmy, tak nieraz potrzebny “powiew świeżości”, w delikatny sposób przedstawiając wyniki i proponując rozmaite metody rozwiązywania problemów. Ostatecznie najważniejsze jest jednak to, jakie wnioski wyciągnie dla siebie pracodawca. Badanie satysfakcji pracowników to bowiem dopiero początek zmian.

Dodaj komentarz