Rotacja w Twojej firmie jest spora, ciągłe wdrożenia nowych pracowników pochłaniają zbyt dużo czasu, a Ci bardziej doświadczeni irytują się, że znowu muszą szkolić „nowych”. Niby dysponujesz wewnętrznymi instrukcjami opisującymi szczegółowo każdy firmowy proces, ale jakoś nikt się do nich nie garnie. Rośnie chaos, a wraz z nim koszty. To znak, że czas pomyśleć o filmach szkoleniowych.
Przekazujesz wiedzę tak, jak inni lubią ją przyswajać
Chodzimy do kina, uzależniamy się od ulubionych seriali. Przekopujemy Wykop w poszukiwaniu śmiesznych filmików, udostępniamy nagrania znajomych na Facebook’u. Youtube stał się drugą, najpopularniejszą wyszukiwarką świata (zaraz po Google). Video rośnie w siłę. W branży marketingowej 2015 rok został nawet okrzyknięty 'rokiem video’. Lubimy oglądać filmy, bo to atrakcyjna forma przyswajania informacji. Dlaczego nie wykorzystać tego do dzielenia się wiedzą w Twojej firmie?
Twoje szkolenia są atrakcyjne
Zagnij prawy dolny róg wewnętrznej strony papieru, umieść na środku arkusza kanapkę, której dłuższy bok powinien być równoległy do dłuższego boku papieru i rozpocznij równomierne zwijanie od siebie w kierunku… Opis prawidłowego przygotowywania nawet prostej czynności może brzmieć nudno i skomplikowanie. Czy nie prościej byłoby przedstawić tę czynność na filmie instruktażowym?
Oszczędzasz czas
Twoim zadaniem jest przeprowadzenie pracownika przez proces otwarcia sklepu czy restauracji. Do przyswojenia jest wiele czynności, o żadnej nie można zapomnieć. Niby wszystko łatwe, a jednak ciągle coś umyka. Ty jesteś zmęczony pokazywaniem po raz kolejny tego samego, „Nowy” boi się znowu pytać. A może po prostu przygotujesz film instruktażowy, (zobacz przykłady na www.citymind.pl) w którym od A do Z pokażesz, co trzeba zrobić? Jeszcze ciekawiej będzie, jeśli wystąpią w nim Twoi pracownicy, a film będzie zrobiony w konwencji gry komputerowej, w której zdobywają kolejne punkty.
Ujednolicasz standardy
Lubimy robić rzeczy po swojemu. Weźmy przykład restauracji. Marek zawsze dodaje na pizzę więcej sera, niż jest to potrzebne. Rzekomą pizzę Tomek zawsze trzyma w piecu o minutę dłużej, niż Marek, bo lubi bardziej chrupiącą. A Kasia, serwując ją do stolika, nigdy nie poleruje sztućców, bo przecież są umyte. Za każdym razem pizza podana jest i smakuje inaczej, a co na to Klient? Ustal pracownikom jasne standardy i przedstaw je na filmie szkoleniowym. Nie pozostawiaj pola do niedomówień. Upewnij się, że customer experience w Twojej firmie jest dokładnie takie, jakie chcesz.
Redukujesz koszty
Produkcja filmu instruktażowego wydaje się droga? Pomyśl, że koszt rozłoży się na minimum kilka lat. Zaoszczędzisz też na transporcie czy zakwaterowaniu kadry, którą musiałbyś wysłać na szkolenie nowych pracowników do innego miasta. Unikniesz pomyłek związanych z niedostatecznym przeszkoleniem osób początkujących. Wystarczy link z filmem i wszystko jasne. Opłaca się.