W obecnych czasach budowanie silnego i atrakcyjnego wizerunku pracodawcy jest kluczowym elementem strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Employer Branding przynosi liczne korzyści dla organizacji. Umożliwia przyciąganie, zatrzymywanie i rozwijanie najbardziej wartościowych talentów na rynku pracy.
Posiadanie silnego employer brandingu przyciąga wysokiej jakości kandydatów, którzy są zainteresowani pracą w renomowanej i atrakcyjnej organizacji. Kiedy pracodawca jest znany z dobrych warunków pracy i wynagrodzenia, rozwoju zawodowego i satysfakcji pracowników, staje się bardziej konkurencyjny na rynku pracy. Dzięki temu rekrutacja pracowników staje się łatwiejsza. Nie inaczej jest, gdy mówimy o takiej sytuacji jak rekrutacja wolumenowa.
Silny wizerunek pracodawcy wpływa na zadowolenie ludzi. Wzmacnia ich lojalność wobec organizacji. Kiedy pracownicy czują się doceniani i mają możliwość rozwoju w swojej karierze, są bardziej skłonni pozostać w firmie na dłuższy okres. To z kolei zmniejsza koszty związane z takim zjawiskiem jak fluktuacja pracowników.
Employer Branding wpływa też na poziom zaangażowania pracowników w organizacji. Pracownicy, którzy identyfikują się z misją, wartościami i kulturą organizacji, są bardziej skłonni angażować się w swoją pracę. Pzejawiają przy tym większą inicjatywę i dążą do osiągania lepszych wyników.
Naturalnie silny i pozytywny wizerunek pracodawcy przyciąga większą liczbę kandydatów i zwiększa ich zainteresowanie ofertami pracy. To z kolei skraca czas rekrutacji i obniża koszty związane z procesem werbowania nowych pracowników. Bardzo istotne jest to w przypadku takim jak rekrutacja menedżerów. Silny wizerunek pracodawcy daje też organizacji przewagę konkurencyjną na rynku pracy. Wśród wielu firm, które starają się pozyskać najlepsze talenty, organizacja z dobrze rozpoznawalnym i pozytywnym wizerunkiem ma większe szanse na zatrudnienie najbardziej wartościowych pracowników.
Posiadanie pozytywnego wizerunku pracodawcy wpływa też na reputację organizacji. Dotyczy to i pracowników i społeczności lokalnej. Dzięki byciu postrzeganym jako dobra firma do pracy, organizacja staje się bardziej atrakcyjna dla potencjalnych klientów, partnerów biznesowych i inwestorów.