Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Co musi zawierać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Co musi zawierać skuteczne ogłoszenie o pracę?

Odpowiednie ogłoszenie o pracę jest kluczowe do przyciągnięcia dobrych kandydatów. Zwiększa ono szansę na udaną rekrutację pracowników. Dziś chcemy się więc pochylić nad tym, w jaki sposób powinniśmy je skonstruować, tak by zainteresować nami najlepszych z najlepszych

Najpierw jednak zastanówmy się, po co w ogóle robimy ogłoszenia o pracę? Tworzymy je zawsze, nawet kiedy ludzi szukamy bezpośrednio – poprzez wykorzystanie techniki direct search. Przedstawia ono bowiem naszą ofertę i informuje, co my możemy zaoferować kandydatom. Ma przy pierwszej chwili informować o naszych wymaganiach. Dzięki skutecznemu ogłoszeniu pracodawcy zwiększają szansę na pozyskanie wysokiej jakości pracowników, którzy będą dobrze pasować do firmy.

Pomyślmy teraz, jakie elementy musi zawierać skuteczne ogłoszenie o pracę? Jest ich kilka – wobec tego sugerujemy stworzenie sobie checklisty. W trakcie pisania oferty możemy do niej sięgać i sprawdzać, czy zawarliśmy wszystkie elementy. Jeśli mamy jednak problem z jego napisaniem o pomoc poprośmy agencje doradztwa personalnego.

Od czego zacząć ogłoszenie o pracę?

Dobre ogłoszenie powinno zaczynać się od tytułu. Musi on być krótki, zwięzły i jednoznaczny. Pracodawca powinien w nim zawrzeć nazwę stanowiska. Może również podać lokalizację, tak by od razu było wiadomo, skąd poszukujemy kandydatów. Kolejny jest opis stanowiska. Powinien on zawierać informacje na temat obowiązków, wymagań oraz umiejętności, jakie kandydat powinien posiadać. Należy też przedstawić firmę, która prowadzi proces rekrutacji pracowników. W kilku zdaniach podajcie więc informacje na Wasz temat oraz Waszych celów i wartości.

Coś o czym często się zapomina to opisanie tego, co Wy możecie zaoferować kandydatowi. Napiszcie, z jakimi zadaniami będzie się mierzył, jakie ma szanse na rozwój. Nie zapominajcie też o benefitach, jakie oferujecie. Niezwykle istotne jest również podanie widełek wynagrodzenia, jakie możecie zaoferować na tym wakacie. Na końcu opowiedzcie o formie aplikacji. Określcie, w jaki sposób kandydaci mogą ubiegać się o to stanowisko oraz jakie dokumenty powinni załączyć.

Skuteczne ogłoszenie o pracę to kluczowy element w procesie rekrutacyjnym. Dzięki niemu pracodawcy zwiększają szansę na pozyskanie najlepszych kandydatów. Warto pamiętać o tym, aby ogłoszenie było czytelne, precyzyjne i zawierało wszystkie niezbędne informacje na temat oferowanego stanowiska oraz wymagań.

Dodaj komentarz