Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Personal branding – jak być managerem cenionym przez pracowników?

Personal branding – jak być managerem cenionym przez pracowników?

Personal branding oznacza odpowiednie zarządzanie własnym wizerunkiem i tworzenie pozytywnego obrazu w relacjach międzyludzkich. Pozytywny wizerunek jest szczególnie ważny dla managerów, którzy kierują zespołem ludzi. Pomaga on w budowaniu pozytywnych relacji z pracownikami, dzięki którym łatwiej stworzyć zgrany zespół i zwiększyć efektywność pracy.

Dobry manager nie zarządza ludźmi, tylko nimi kieruje. Badania wykazują, że pozytywne relacje między pracownikami a przełożonym silniej motywują do pracy, ponieważ każdy z nich czuje się odpowiedzialny za zespół, który współtworzy. Zadowolony pracownik jest też bardziej wydajny, ponieważ wykonuje swoje obowiązki bez niepotrzebnego stresu. Co zrobić, by zbudować swój pozytywny wizerunek i stać się managerem cenionym przez pracowników?

Bądź częścią zespołu

Zadaniem lidera jest inspirowanie pracowników i czynny udział w zadaniach, które ma wykonać grupa. Jeżeli będziesz jedynie zarządzać zespołem i przydzielać każdemu z jego członków kolejne zadania, nie stworzysz pozytywnego wizerunku. Pracownicy chcą bowiem wiedzieć, że manager pracuje równie ciężko jak oni i jest wymagający nie tylko w stosunku do nich, ale też wobec siebie.

Dobry manager słucha swoich pracowników i daje im odczuć, że są ważnymi członkami zespołu, którym kieruje. Jeżeli udowodnisz, że jesteś współodpowiedzialny za zadania całej grupy, zyskasz szacunek, a pracownicy będzie chętniej słuchać Twoich wskazówek.

Słuchaj swoich pracowników i okazuj im szacunek

Rozmawiaj ze swoimi pracownikami, by pokazać im, że szanujesz ich indywidualność i chcesz poznać każdego z nich. Jeżeli zainteresujesz się członkami swojego zespół i poznasz ich potrzeby, dowiesz się, jak efektywnie wykorzystać ich umiejętności i przydzielać zadania zgodnie z ich kompetencjami.

Każdy pracownik potrzebuje wsparcia, zrozumienia i szacunku. Dlatego bądź otwarty na jego prośby lub pytania – cierpliwie ich wysłuchaj i postaraj się rozwiązać jego kłopot. Niech drzwi do Twojego gabinetu będą zawsze otwarte, by członkowie zespołu wiedzieli, że zawsze mogą na Ciebie liczyć. Dzięki temu współpracownicy poczują się docenieni i ważni, a Ty zyskasz uznanie w ich oczach.

Pamiętaj o przerwie w pracy

W czasie pracy wszyscy powinni przede wszystkim wykonać swoje obowiązki, ale nie zapominaj o tym, że każdy od czasu do czasu potrzebuje przerwy i oderwania się od ekranu monitora. Dlatego nie patrz karcącym wzrokiem na wszystkich, którzy na chwilę oderwą się od swoich zadań. Stwórz komfortową atmosferę w biurze, co pozwoli Twoim pracownikom poczuć się swobodnie i efektywniej wykonywać swoje obowiązki. Aby zbudować swój wizerunek jako wyrozumiałego managera, przyłącz się do swoich pracowników w czasie przerwy. Możesz zaproponować, że każdego dnia o ustalonej godzinie wszyscy będziecie robić sobie przerwę na kawę. Dzięki temu dasz odczuć zespołowi, że jesteś jego częścią i rozumiesz jego potrzeby.

Zapewnij swoim pracownikom stały dostęp do wody pitnej i wyposaż biuro w dystrybutor wody źródlanej Eden oraz dystrybutor wody. Większość osób rozpoczyna swój dzień od kawy, a wiele z nich wypija kilka kubków pobudzającego napoju z ciągu dnia. Gdy zadbasz o te udogodnienia, sprawisz, że Twoi pracownicy poczują się bardziej komfortowo w miejscu pracy.

Zbudowanie wizerunku dobrego managera wymaga zaangażowania, które zaowocuje efektywniejszą pracą całego zespołu. Obecność wyrozumiałego lidera sprawia, że pracownicy chętniej wykonują swoje obowiązki i czują się w pełni odpowiedzialni za swoją pracę. Dzięki ekspresom do kawy i dystrybutorowi wody Eden stworzysz w biurze warunki, które docenią Twoim pracownicy.

Dodaj komentarz