Wyróżnienie się pracodawcy na rynku pracy jest w dzisiejszych czasach sprawą niezwykle ważną. Niska stopa bezrobocia, co za tym idzie wzrastający deficyt pracowników, a zwłaszcza brak specjalistów sprawiają, iż to firmy muszą czynić starania i konkurować między sobą o pozyskanie cennego kandydata. Jednym ze sposobów na zachęcenie potencjalnych pracowników do aplikowania jest wprowadzenie atrakcyjnych benefitów do oferty pracy.
Benefity w Polsce
Benefity w polskich firmach to jeden z częściej stosowanych motywatorów. Niestety większość pracodawców oferuje wziąż te same bonusy. W porównaniu z państwami zachodnimi, mamy bardzo ograniczony zakres benefitów. Jednymi najczęstszych nagród, jakie proponują swoim pracownikom polskie firmy są:
-opieka lekarska,
-firmowe gadżety,
-karta na siłownię.
Oferując powyższe nie sposób się zatem wyróżnić. Co można zaoferować, by wydać się atrakcyjniejszym pracodawcą?
Darmowe obiady i podróże
Jednym z pomysłów, które można by było wdrożyć na polskim rynku pracy jest wprowadzenie darmowego żywienia. Taka koncepcja może bardzo korzystnie wpłynąć na obraz przedsiębiorstwa w oczach pracowników. Nie dość, że nie będą oni musieli wychodzić podczas przerwy po jedzenie, to nie będą na to wydawać pieniędzy. Ponadto każdy pracownik oszczędzić może czas, który traci na przygotowywanie posiłków w domu. Jeszcze innym, lecz równie dobrym pomysłem jest nagradzanie pracowników za pomocą sponsorowania im wakacji.
Rozrywka jest cenna
Niekonwencjonalnym benefitem mogłyby być też różnego rodzaju vouchery, które pomogłyby spełnienić np. jakieś marzenia pracownika. Może to być lot balonem, kurs gotowania, lekcja gry na pianinie. Tutaj naprawdę jest duże pole do popisu i okazja do wykazania się kreatywnością. Niezależnie jednak od pomysłu, najważniejsze, żeby pracownicy (zarówno ci już przez nas zatrudnieni, jak i ci potencjalni) mieli poczucie, że są ważni, oraz że pracodawcy nie są obojętne ich potrzeby, również te duchowe.