Pracownicy działów marketingu głowią się nad tym, jak wypromować markę firmy i oferowane produkty, skąd pozyskać nowych klientów i jak zwiększyć lojalność obecnych kontrahentów. Na jakie wynagrodzenia mogą liczyć za swoje starania?
Dane o wynagrodzeniach brutto pochodzą z najnowszego badania Raportu Płacowego edycja „Jesień 2015”.
Osoba zatrudniona w dziale na najniższym poziomie, czyli asystent ds. marketingu handlowego zarabia ok. 2537 zł (mediana). Zdecydowanie wyższe wynagrodzenie otrzymuje zatrudniony na stanowisku specjalistycznym – miesięczne wynagrodzenia wynosi 5680 zł. Pensje specjalisty od marketingu nieco się skurczyły. W edycji „Wiosna 2015” Raportu Płacowego jego wynagrodzenie wynosiło 5766 zł. 25 proc. specjalistów ds. marketingu handlowego może liczyć na wypłatę nie wyższą niż 4321 zł. Natomiast pensje co czwartego pracownika zaczynają się od 6287 zł miesięcznie.
Medianę wynagrodzeń na stanowisku specjalisty ds. strategii cenowych wyliczono na sumę 4357 zł. Co czwarty pracownik, który analizuje wiadomości rynkowe i na tej podstawie ustala politykę cenową nie zarabia więcej niż 3400 zł. 25 proc. specjalistów może jednak liczyć na pensje startującą od 4915 zł. W ostatnim czasie stale wzrasta rola sprzedaży internetowej, dlatego też osoba zatrudniona na stanowisku specjalisty ds. e-commerce otrzymuje przeciętnie nieco ponad 5 tys. zł. Co czwarty ekspert od sprzedaży online zarabia więcej niż 6153 zł, natomiast rzadko kiedy zarobki na tym stanowisku spadają poniżej 4 tys. zł.
Ich przełożony, czyli kierownik ds. marketingu handlowego odpowiedzialny za zarządzanie działem, dystrybucją i ekspozycją towarów oraz strategią cenową zarabia przeciętnie powyżej 10 tys. zł: mediana wyniosła dokładnie 10 619 zł. Nie zmieniła się wyraźnie od początku 2015 roku.
Wynagrodzenia w Polsce na podstawie danych z Raportu Płacowego Advisory Group TEST Human Resources.