Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Employee Experience ratunkiem dla pracodawców!

Employee Experience ratunkiem dla pracodawców!

Aktualnie na rynku pracy królują pracownicy. Ponieważ brakuje rąk do pracy, a stopa bezrobocia jest bardzo niska, to właśnie kandydaci do pracy dyktują często warunki zatrudnienia. Dlatego też pracownicy działów HR, muszą „gimnastykować” się, aby nadążyć za dynamicznymi zmianami w strukturach firmy i zapewnić sprawną rekrutację pracowników. Jak sprawić, aby ludzie chcieli u nas pracować i jak utrzymać tych, którzy już są zatrudnieni?

Postaw na employee experience

Employee experience jest trendem, który został wdrożony, aby pracownik był usatysfakcjonowany, a jego komfort pracy był na najwyższym poziomie. Warto budować wizerunek firmy, w której najważniejszy jest człowiek, czyli pracownik. Jeszcze do niedawna wystarczyło dbać tylko o struktury wewnętrzne. Jednak sytuacja związana z niskim współczynnikiem bezrobocia wymaga podjęcia bezpośredniego działania wpływającego na wizerunek firmy również na zewnątrz. Z przymocą przychodzi employee experience – działania,  które pokazują, że ważny jest każdy etap zetknięcia się pracownika z firmą, począwszy już od rozmowy rekrutacyjnej. Wszystkie emocje kandydata związane z poszczególnymi etapami złożą się bowiem na końcowy wizerunek firmy.

Jak wdrożyć employee experience

Ważne, aby już na samym początku sprawić dobre wrażenie na potencjalnym pracowniku. Wszyscy kandydaci powinni mieć pozytywne odczucia po rozmowie kwalifikacyjnej w naszej firmie. Zarówno ci, którzy przeszli dalej, jak i ci, którzy z jakichś przyczyn nie zostali zatrudnieni. Ci drudzy powinni koniecznie dostać informację zwrotną. Błędem jest bagatelizowanie roli odczuć kadnydatów do pracy. Zarówno bowiem odrzucony kandydat, jak i świeżo zatrudniony pracownik budują nam opinię na zewnątrz i od nich przede wszystkim zależy nasz wizerunek. Pracownicy i kandydci na pracownika powinni widzieć zaangażowanie pracodawcy w wewnętrzne struktury firmy. Natomiast już po ztarudnieniu, podwładni powinni czuć się komfortowo – bardzo ważna jest atmosfera w pracy i fakt, iż mogą się rozwijać, a ich efektywność jest doceniana. Przekłada się to bowiem bezprośrednio na podejście do wykonywanych przez nich obowiązków.

Etapem, który jest równie istotny i powienien być pozytywnie odbierany przez pracownika jest również jego odejście z firmy. Niestety niektórzy pracodawcy działają pochopnie i broniąc się przed stratą rąk do pracy, grożą chcącemu odejść karą za rozwiązanie umowy. Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, że proces odejścia pracownika wpływa na obraz firmy w środowisku zewnętrznym. A to jak postrzegają nas na zewntąrz jest szczególnie istotne, jeśli próbujemy kogoś zachęcić do pracy w naszym przedsiębiorstwie.

Wiele firm wciąż nie docenia employee experience, a bez tego niezwykle ciężko budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Rynek pracy zmienia się bardzo szybko, dlatego jeśli nie będziemy za nim nadążać, przegramy z konkurencją wciąż trwający wyścig o najlepszych pracowników.

 

Dodaj komentarz