Kluczem do sukcesu dobrego zarządzania zespołem jest zwrócenie uwagi na kilka podstawowych działań. Przedstawiamy trzy zadania dla managera, które pozwalają zostać lepszym liderem.
Po pierwsze: buduj zaufanie codziennie.
Każdemu lepiej pracuje się w przyjaznej atmosferze i w przyjemnych warunkach. Stwórz atmosferę współpracy i zaufania, tak by pracownicy wiedzieli, iż mogą zwrócić się w każdej chwili do Ciebie po pomoc bez obawy dostania nagany. Na zbudowanie zaufania i poczucia wsparcia u zatrudnionych ma wpływ także to jak rozwiązujesz problemy.
Po drugie: stawiaj czoła wyzwaniom.
Problemy i pomyłki zdarzają się wszędzie, jednak od ciebie będzie zależało, jak je rozwiążesz. Bycie liderem wiąże się z rozwiązywaniem trudnych sytuacji, konfliktów, a także kłopotów, w które wpędzili firmę pracownicy. Staraj się wytłumaczyć podwładnym ich wszelkie pomyłki i pokaż, że jesteś gotowy im pomóc – patrz punkt pierwszy.
Po trzecie: bądź sobą.
Pracownicy natychmiast wyczują, jeśli twoje zachowanie będzie sztuczne. Prędzej czy później wyjdzie na jaw, że twoje intencje są udawane. Dlatego musisz rzeczywiście chcieć wspierać swój zespół i zachować swój charakter. Pracuj nad własnymi wadami, by je zniwelować, a nie zastępuj ich wymuszonymi sztuczkami menadżerskimi, których nauczyłeś się na szkoleniu.
Dobry lider dba o zespół codziennie i codziennie staje przed wyzwaniami. Oprócz wypicia w biurze kawy musi budować zaufanie, stawiać czoła wyzwaniom oraz zachować przy tym własną oryginalność.
Pingback: Jesteś liderem, a czy masz coś z Aleksandra Wielkiego? - dlaManagerow.pl