Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


<strong>Generacja X – co jest ważne w procesie rekrutacji?</strong>

Generacja X – co jest ważne w procesie rekrutacji?

Generacja X – na pewno o nich słyszeliście. Są to ludzie urodzeni między latami 1965 a 1980. Stanowią więc liczną grupę zawodową. Tak jak każde pokolenie, również i tutaj mamy do czynienia z ich unikalnym podejściem do kariery zawodowej. W artykule tym przyjrzymy się więc im bliżej i zastanówmy się, jakie strategie skutecznej rekrutacji pracowników warto wobec nich zastosować.

Samodzielność

Generacja X to grupa, która nabyła już cenne doświadczenie zarówno zawodowe, jak i życiowe. Dla przedstawicieli tego pokolenia praca to nie tylko sposób na zarabianie pieniędzy, ale także na realizację osobistych ambicji. Ludzi Ci wychowywała się w czasach, gdy dzieciństwo było bardziej swobodne, ale jednocześnie wymagało pewnego stopnia samodzielności. To sprawiło, że są oni generalnie bardziej niezależni i zdolni do radzenia sobie w różnych sytuacjach.

Skłonność do pracy zespołowej

Generacja X, będąca mostem między pokoleniem baby boomers a millenialsami, zdobyła unikalne umiejętności komunikacyjne. Są w stanie efektywnie współpracować zarówno z osobami starszymi, jak i młodszymi, To czyni ich cennymi członkami zespołów.

Wierność firmie

Eksperci z firmy rekrutacyjnej podkreślają, że osoby z generacji X często są wiernymi pracownikami. Są oni bowiem znani z lojalności. Dotyczy to zarówno relacji między ludzkich, jak i zawodowych. W przypadku więc ich udziału w procesie rekrutacji pracowników należy pokazać im, jakie korzyści przyniesie zmiana. Rekruterzy powinni podkreślać stabilność oferty pracy, ale także szanse na rozwój i zdobywanie nowych umiejętności. Istotne jest, by mogli oni mieć możliwości wykorzystania zgromadzonej wiedzy i umiejętności w praktyce. Jasnym, więc jest, ze w przypadku tego pokolenia kwestia wynagrodzenia nie jest zawsze najważniejsza.

Generacja X to grupa, która wnosi na rynek pracy dojrzałość i doświadczenie. Skuteczna rekrutacja pracowników wobec tego pokolenia wymaga zrozumienia ich wartości. Dla firm tj. agencja rekrutacyjna, które potrafią dostosować się do tych potrzeb, czeka otwarty rynek pełen utalentowanych profesjonalistów.

Dodaj komentarz