Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Optymalizacja wydatków w firmie dla każdego

Optymalizacja wydatków w firmie dla każdego

Jednym z najbardziej efektywnych kroków w kierunku zwiększania konkurencyjności prowadzonej działalności jest optymalizacja kosztów. Istotną ich częścią są zakupy, zarówno materiałów, jak i urządzeń.

Jak efektywniej kupować?

Znalezienie najbardziej optymalnej oferty, zakładające zarówno pożądaną jakość, jak i atrakcyjną cenę z każdym rokiem staje się coraz trudniejsze. W dużej mierze wynika to z „klęski urodzaju” – na rynku funkcjonuje tak wiele podmiotów sprzedających konkurencyjne produkty, że nie sposób spośród nich wyłowić ten, który będzie najlepiej odpowiadał naszym wymaganiom. Często zdarza się, że samo dotarcie do pośrednika będącego wyżej w łańcuchu dostaw pozwala wygospodarować spore oszczędności, nadal kupując taki sam produkt. Niestety wszystko to wymaga dokładnego przestudiowania zarówno oferty każdego z dostawców, jak i parametrów technicznych oferowanych produktów. Choć jest to opłacalne, niemal każdy przedsiębiorca przyzna, że niełatwo mu wygospodarować na to czas. Na szczęście, podobnie jak w innych dziedzinach, również i to zadanie można oddelegować komuś innemu, kto będzie w stanie wykonać tę pracę nawet lepiej od nas. Na rynku działają doradcy zakupowi, którzy dzięki nabytemu doświadczeniu, jak i umiejętnościom miękkim (np. sztuka negocjacji) są w stanie pomóc nam w redukowaniu kosztów w naszej firmie. Przy tym, rozumiejąc cały proces procesów produkcji, struktury organizacyjnej i wiedzy technicznej i handlowej często potrafią osiągnąć dla nas więcej, niż gdybyśmy próbowali samodzielnie. Ponadto stosując nowoczesne narzędzia IT usprawniające procesy zakupowe, są w stanie przynieść do 15-procent dodatkowych oszczędności. 

Warto tutaj również zaznaczyć, że oszczędzamy nie tylko pieniądze, zyskujemy lepszej jakości produkty, ale przede wszystkim oszczędzamy czas, który musielibyśmy przeznaczyć na żmudne przeszukiwanie ofert, ich analizę, a także negocjacje i nadzorowanie całego łańcucha dostaw. A przecież czas prezesów, właścicieli czy menadżerów wysokiego szczebla jest szczególnie cenny. 

Jak zacząć?

Aby zacząć oszczędzać, dzięki skorzystaniu z oferty doradztwa finansowego i systemów zakupowych warto skorzystać z usług sprawdzonej i doświadczonej firmy. Zgromadzone know-how i kontakty handlowe szybko przyniosą oszczędności. Jedną z najbardziej doświadczonych firm na naszym rynku jest OptiBuy, której ofertę znajdziemy pod adresem: http://optibuy.com/

Dodaj komentarz