Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Jak jedna podstrona firmowej witryny pozyskuje pracowników?

Jak jedna podstrona firmowej witryny pozyskuje pracowników?

W jaki sposób rekrutuje się pracowników z wykorzystaniem sieci? Można wymienić kilka przykładów portali rekrutacyjnych, na których zamieszczane są oferty; co niektórzy wykorzystują media społecznościowe. Tymczasem istnieje sposób, by w łatwy i darmowy sposób przyciągnąć kandydatów.

Przedsiębiorstwo bez strony w sieci praktycznie nie ma szansy bytu. Jest ona wizytówką firmy i pozwala zdobywać nowe kontakty. Współcześnie poszukujący pracy wiedzę o przyszłym pracodawcy czerpią głównie z internetu. Dlatego warto, aby firmowa strona internetowa była odpowiednio przygotowana, nie tylko dla klientów i inwestorów, lecz również dla potencjalnych pracowników. Na każdej stronie znajdują się dane firmy, formularz kontaktowy, oferta, zakładka „O nas” itd. ale warto pamiętać o jeszcze jednej podstronie – „Praca/Kariera”. Jeśli do tej pory twoja firmowa strona nie ma takiej zakładki, to lepiej szybko to naprawić. Dlaczego jedna podstrona może zwiększyć szanse na znalezienie wartościowego pracownika?

Headhunting w sieci

Według badania „Specjaliści na rynku pracy” przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl aż 66% ankietowanych poszukuje informacji o przyszłym pracodawcy przeglądając strony internetowe firm, a zwłaszcza zakładki „Praca”. Oznacza to, że witryna w sieci odgrywa olbrzymią rolę w headhuntingu. Kandydaci przed złożeniem aplikacji sprawdzają wszystko na temat danej organizacji wchodząc na stronę www. Jeśli tam nie znajdą wystarczających informacji zapewne przeszukują internet, by poznać opinię innych osób, które miało styczność z marka. Na to jednak żaden PR-owiec nie ma wpływu. Kandydaci, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę również najczęściej przeglądają sieć, by przygotować się do wywiadu. Jest to szybki i wygodny sposób rozeznania się w sytuacji. Co więcej podstrona o nazwie „Kariera” może nie tylko wspomóc sam proces rekrutacji, ale sama przyciągnie kandydatów. W jaki sposób? Otóż skoro ofert pracy poszukuje się najczęściej w sieci, to

Kliknij w Karierę

Ta przydatna podstrona powinna zawierać kilka ważnych punktów, które z jednej strony pełnią funkcję użytkową, informacyjną, a z drugiej zachęcają do pracy właśnie w tym miejscu. Zakładka „Kariera” to coś w rodzaju wirtualnego CV i listu motywacyjnego firmy. Powinny znaleźć się tam dane na temat organizacji, jak działa, jakie ma cele, dlaczego warto tu pracować. Taką wiadomość można wzbogacić o elementy employer brandingu, warto także pochwalić się dokonaniami i napisać wprost, jakie korzyści odniesie kandydat po zatrudnieniu (benefity, dodatki pozapłacowe, elastyczny czas pracy etc.). Niezmiernie ważnym punktem, dla którego właściwie tworzy się taką podstronę jest zamieszczenie aktualnych ogłoszeń o pracę. Musi to być jasny i szczegółowy komunikat: jakie stanowisko jest oferowane, jakie są wymagania, jakie obowiązki czekają na kandydata. Im więcej takich informacji, tym większe zainteresowanie ze strony przyszłych pracowników. Oferty pracy powinny być aktualizowane, by kandydaci nie zrazili się po aplikowaniu na zajęte już etaty. Nawet jeśli nie prowadzimy rekrutacji, w zakładce powinna znajdować się informacja, gdzie można wysyłać aplikacje oraz jak wygląda proces rekrutacyjny.

Kandydaci doceniają takie ułatwienia i są lepiej przygotowani na rozmowach kwalifikacyjnych. Zakładka Praca/Kariera to umieszczony w sieci komunikat, który non-stop głosi:

U nas warto pracować! Jeśli spełniasz wymagania to wiesz co robić.

Dodaj komentarz