Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


<strong>Czym jest EVP?</strong>

Czym jest EVP?

EVP oznacza Employee Value Proposition. Jest to dosyć modne hasło w dziedzinie jaką jest rekrutacja pracowników, ale też kluczowy element budowania silnej marki pracodawcy. Przyjrzyjmy się więc dziś bliżej temu, czym jest EVP, dlaczego stało się tak ważne i jakie korzyści przynosi firmie.

Employee Value Proposition to zestaw korzyści, jakie pracownik otrzymuje od firmy w zamian za swoją pracę. Obejmuje nie tylko wynagrodzenie finansowe, ale także wszystko, co organizacja oferuje. Wszystko po to, by przyciągnąć, zatrzymać i zmotywować ludzi. EVP to de facto odpowiedź na pytanie, dlaczego warto pracować w danym przedsiębiorstwie.

Co się składa na EVP?

Pierwszym obszarem są wynagrodzenia, które mają ogromne znacznie. Specjaliści z firm tj. agencje doradztwa personalnego często powtarzają, że bez płacy na odpowiednim poziomie, nie da się zatrudnić dobrych ludzi. Istotne są też: pakiet socjalny, opieka zdrowotna, czy świadczenia dodatkowe.

Kolejny punkt składowy to rozwój zawodowy. Pracownicy chcą polepszać swoje umiejętności i rozwijać karierę. Firmy oferujące szkolenia, programy rozwojowe, czy awanse wewnętrzne zyskują w oczach ludzi. Kolejnym elementem jest odpowiednia atmosfera. Zespół wspierający się nawzajem, a także klarowna kultura organizacyjna tworzą przyjazne środowiska. A czy znaczenie ma też oferowanie elastycznych godzin pracy, pracy zdalnej czy programów pozwalających na lepszy balans między pracą a życiem prywatnym? Zdecydowanie tak. Są to bowiem aspekty atrakcyjne dla pracownika.

Czemu EVP ma znaczenie?

Dzięki dobrze zdefiniowanemu Employee Value Proposition łatwiej nam będzie prowadzić proces rekrutacji pracowników. To właśnie atrakcyjne EVP może zdecydować, czy firma przyciągnie najlepszych kandydatów. Dodatkowo, kiedy ludzie widzą, że organizacja dba o ich rozwój, to od razu są oni bardziej zaangażowani w wykonywaną pracę. Okazuje się jednak, że silne EVP nie tylko przyciąga, ale także zatrzymuje pracowników. Ci, którzy widzą wartość w swoim miejscu pracy, są bardziej lojalni i zmotywowani. Zadowoleni pracownicy są więc mniej skłonni do zmiany pracy. A to redukuje koszty związane z fluktuacją – takie jak np. wynagrodzenie dla firmy rekrutacyjnej.

Dodaj komentarz