Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


<strong>Technika zarządzania czasem – zjedz tę żabę!</strong>

Technika zarządzania czasem – zjedz tę żabę!

Efektywne zarządzanie czasem to kluczowy element sukcesu w życiu zawodowym i osobistym. To też jedna z poszukiwanych cech podczas procesu jakim jest rekrutacja pracowników. Jedną z popularnych technik z tego obszaru jest: „zjedz tę żabę!”. Co ona dokładnie oznacza i dlaczego warto ją stosować?

Co to jest technika „zjedz tę żabę!”?

Technika „zjedz tę żabę!” opiera się na koncepcji priorytetów. Radzi ona, aby najpierw zająć się najtrudniejszymi i najważniejszymi zadaniami. Oznacza to, że należy rozwiązywać najważniejsze i najbardziej wymagające zadania jako pierwsze. Zamiast odkładać je na później.

Dlaczego warto stosować tę technikę?

Technika ta pomaga w identyfikowaniu najistotniejszych zadań, które wymagają natychmiastowej uwagi. Pozwala uniknąć przeciążenia obowiązkami poprzez koncentrację na najważniejszych celach. To bardzo poszukiwana umiejętność na rynku pracy i na pewno przyciągnie uwagę firm tj. agencja rekrutacyjna.

Technika ta pozwala też zwiększyć produktywność. Rozpoczęcie dnia od najtrudniejszych zadań pozwala na wykorzystanie skupienia i energii. Odpowiednie rozplanowanie czasu sprzyja więc większej produktywności i skuteczności w pracy. Rozwiązując trudne zadania jako pierwsze, szybko widzimy konkretne efekty swojej pracy. To motywuje nas do dalszego działania. Zwiększa też poczucie satysfakcji.

Jak zastosować technikę „zjedz tę żabę!”?

Rozpocznij dzień od sporządzenia listy zadań do wykonania. Następnie, na podstawie priorytetów, wybierz najtrudniejsze zadania, które wymagają natychmiastowej uwagi. Pamiętaj, by nie odkładać trudnych zadań na później. Zamiast tego, skoncentruj się na ich rozwiązaniu. Zrób je nawet jeśli wymagają one większego wysiłku. Stosuj tę technikę regularnie, aby stała się ona nawykiem. Im częściej będziesz ją wykorzystywać, tym efektywniej zarządzisz czasem

Wniosek jest jasny! Omawiana dziś technika może być skutecznym narzędziem w zarządzaniu czasem i zwiększaniu efektywności pracy. To także znakomite narzędzie rozwojowe. Dzięki jej zastosowaniu możemy lepiej kontrolować nasze obowiązki, zwiększyć produktywność i osiągnąć sukces zarówno w życiu zawodowym (a tym samym zwiększyć poziom naszego wynagrodzenia, a co za tym idzie piąć się po szczeblach naszej organizacji!), jak i osobistym.

Dodaj komentarz