Każda firma ma swoich najlepszych pracowników. Aby w firmie panowała zdrowa atmosfera, a pomiędzy pracownikami zdrowa i motywująca rywalizacja – szef musi dbać o swoich podwładnych. W końcu zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży, zadowolonych klientów i współpracowników. A nasi pracownicy utożsamiają się z firmą. Jednak szkolenie nowych pracowników jest kosztowne i czasochłonne. Co więc zrobić, by nasi dobrzy pracownicy chcieli na dłużej współpracować z firmą? Oto sześć kluczowych sposób, które ułatwią w zatrzymaniu specjalistów:
-
Jasne i spójne oczekiwania
Ludzie niechętnie idą do pracy, gdzie każdego dnia czekają na nich niespodzianki i są niepewni co ich dziś w pracy czeka. Oczekiwania pracodawcy każdego dnia się zmieniają – pracownicy są więc zestresowani i nie mają pewności, że swoją pracę wykonują dobrze. Zadowoleni pracownicy wiedzą, czego mogą spodziewać się każdego dnia w pracy.
-
Wysokiej jakości nadzór
Pracownicy chcą jasnych oczekiwań i możliwości zarobkowych od szefa, zaplanowanych spotkań czy rozmów konferencyjnych. Ciągły nadzór niekoniecznie jest dobry i sprawia, że pracownicy są zadowoleni.
-
Swobodna wymiana pomysłów i informacji zwrotnych
Firma musi zabiegać o pomysły pracowników. Nie każdy pracownik jest skłonny sam oferować swoje pomysły – chyba, że ktoś zapyta go o nie bezpośrednio. Co więcej, firma musi zapewnić takie środowisko i atmosferę, w której pracownicy czują się komfortowo, a przez to dzielą swoimi pomysłami i opiniami, krytyką.
-
Prawidłowe wykorzystanie talentów i umiejętności
Każdy pracownik powinien posiadać takie stanowisko, w którym będzie mógł wykorzystać swoje umiejętności i wiedzę. Zmotywowany pracownik czuje się pewnie w swoim fachu i chętnie wykonuje powierzone mu zadania.
-
Możliwość uczenia się i rozwoju
Inwestowanie w pracowników, w szkolenia sprawi, że łatwiej będzie ich zatrzymać. Aby pracownik miał motywację, muszą mieć też szansę na rozwój umiejętności.
-
Nagrody i pochwały
Małe gesty, takie jak dziękuję i pochwała sprawiają, że pracownik czuje się doceniony i zmotywowany do dalszej pracy.