Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


6 sposobów na to, jak zatrzymać dobrych pracowników w firmie

6 sposobów na to, jak zatrzymać dobrych pracowników w firmie

Każda firma ma swoich najlepszych pracowników. Aby w firmie panowała zdrowa atmosfera, a pomiędzy pracownikami zdrowa i motywująca rywalizacja – szef musi dbać o swoich podwładnych. W końcu zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży, zadowolonych klientów i współpracowników. A nasi pracownicy utożsamiają się z firmą. Jednak szkolenie nowych pracowników jest kosztowne i czasochłonne. Co więc zrobić, by nasi dobrzy pracownicy chcieli na dłużej współpracować z firmą? Oto sześć kluczowych sposób, które ułatwią w zatrzymaniu specjalistów:

  1. Jasne i spójne oczekiwania

Ludzie niechętnie idą do pracy, gdzie każdego dnia czekają na nich niespodzianki i są niepewni co ich dziś w pracy czeka. Oczekiwania pracodawcy każdego dnia się zmieniają – pracownicy są więc zestresowani i nie mają pewności, że swoją pracę wykonują dobrze. Zadowoleni pracownicy wiedzą, czego mogą spodziewać się każdego dnia w pracy.

  1. Wysokiej jakości nadzór

Pracownicy chcą jasnych oczekiwań i możliwości zarobkowych od szefa, zaplanowanych spotkań czy rozmów konferencyjnych. Ciągły nadzór niekoniecznie jest dobry i sprawia, że pracownicy są zadowoleni.

  1. Swobodna wymiana pomysłów i informacji zwrotnych

Firma musi zabiegać o pomysły pracowników. Nie każdy pracownik jest skłonny sam oferować swoje pomysły – chyba, że ktoś zapyta go o nie bezpośrednio. Co więcej, firma musi zapewnić takie środowisko i atmosferę, w której pracownicy czują się komfortowo, a przez to dzielą swoimi pomysłami i opiniami, krytyką.

  1. Prawidłowe wykorzystanie talentów i umiejętności

Każdy pracownik powinien posiadać takie stanowisko, w którym będzie mógł wykorzystać swoje umiejętności i wiedzę. Zmotywowany pracownik czuje się pewnie w swoim fachu i chętnie wykonuje powierzone mu zadania.

  1. Możliwość uczenia się i rozwoju

Inwestowanie w pracowników, w szkolenia sprawi, że łatwiej będzie ich zatrzymać. Aby pracownik miał motywację, muszą mieć też szansę na rozwój umiejętności.

  1. Nagrody i pochwały

Małe gesty, takie jak dziękuję i pochwała sprawiają, że pracownik czuje się doceniony i zmotywowany do dalszej pracy.

 

Dodaj komentarz