Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


A może by tak zostać prezesem?

A może by tak zostać prezesem?

W powszechnej opinii uważa się przedstawicieli młodego pokolenia za bardzo roszczeniowych, ponieważ wielu z nich od razu chciałoby zajmować wysokie stanowiska. Jedna z firm wyszła naprzeciw takim oczekiwaniom czy też stereotypom i zaoferowała fotel prezesa… na jeden miesiąc.

Firma Adecco ruszyła z kampanią stażową CEO for One Month. W ramach tej akcji w oddziałach grupy na całym świecie, także i w Polsce, jedna wybrana osoba będzie piastowała funkcję prezesa przez cały miesiąc.

Praca na tak wysokim stanowisku kierowniczym wiąże się z dużym wynagrodzeniem, szacunkiem podwładnych i pozycją, ale również niesie ze sobą ogromną odpowiedzialność, wymaga podejmowania strategicznych decyzji i zarządzania międzynarodowym przedsiębiorstwem.

Staż marzeń

Osoba, która dostanie się na staż będzie pełniła wszystkie funkcje prezesa wspólnie z prawdziwym CEO Adecco Poland. Będzie zatem brać udział w spotkaniach z klientami i podwładnymi oraz w delegacjach służbowych. To jedyna taka okazja, by przekonać się, jak wygląda praca prezesa od kuchni, z jakimi problemami mierzy się osoba zarządzająca tak wielką organizacją i ile zarabia. Tak, stażysta przejmie nie tylko obowiązki prezesa, ale i wypłatę.

Dla młodej osoby udział w akcji zaowocuje unikatowym doświadczeniem, ale także nowymi możliwościami rozwoju kariery. Akcja CEO for One Month to przecież także wysublimowana forma rekrutacji. W poprzednich edycjach po odbyciu stażu „prezes na miesiąc” zwykle wiązał się z firmą na dłużej, choć już na stanowisku niższego szczebla.

Sposób na najlepszych

Akcja Adecco Group to dobry przykład dla innych pracodawców, którzy borykają się ze słabo przygotowanymi kandydatami bez większego doświadczenia zawodowego. Do organizatora tej akcji zgłosiło się łącznie 53 tysiące młodych ludzi, którzy chcą zostać „prezesem na miesiąc”. Do pracy w zagranicznych oddziałach zostanie wyłonionych tylko 50 stażystów. W tej sporej liczbie kandydatów na pewno znajduje się wielu wykwalifikowanych młodych ludzi z potencjałem, którzy w innych okolicznościach pewnie nie aplikowaliby na ogłoszenie o pracę.

Brak doświadczenia ze strony kandydatów do pracy jest jedną z najczęstszych barier przy obsadzania wolnych stanowisk. Z takim problemem zmaga się 40 proc. pracodawców.

Dodaj komentarz