Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Narzędzia skutecznego Employer Brandingu

Employer BrandingDziałania, związane z Employer Brandingiem, stanowią dla firmy zarówno wyzwanie, jak i szansę na poprawę wizerunku. Najczęściej wykorzystuje się w tym celu nowe media, szczególnie serwisy społecznościowe. Zasięg Employer Brandingu jest jednak o wiele większy i dotyka także wielu innych sfer.

Strona internetowa

Jednym ze sprawdzonych sposobów na wzbudzenie zaufania kandydata jest zadbanie o wygląd strony internetowej – szczególnie zakładki “kariera”. Pełni ona funkcję wizytówki w oczach kandydata. Warto więc uczynić ją przejrzystą i przyciągającą wzrok. Przedsiębiorcy często oszczędzają na wykonaniu strony, zlecając ją niedoświadczonym informatykom. Jest to jednak błąd, ponieważ jej wygląd zdradza wiele na temat firmy. To niemal zupełnie tak, jak z ludzkim ubiorem. Gdyby rekruter pojawił się na rozmowie w rozciągniętym swetrze, nie wzbudziłby raczej zaufania.

Social media

Wspomnieliśmy już o Employer Brandingu w social mediach. Warto jednak rozwinąć ten temat, bo portale społecznościowe powoli stają się jednym z narzędzi rekrutacyjnych. Pracodawcy wykorzystują je nie tylko w celu potwierdzenia czyjegoś doświadczenia, ale także określenia rysów osobowościowych..

Skoro rekrutacja pracowników może więc czerpać z social mediów, to dlaczego nie wykorzystać ich do rozpowszechniania pozytywnego wizerunku?

Dziś niemal każda firma posiada swój fanpage – na Facebooku, Twitterze, LinkedIn itd. Dbanie o łączność z użytkownikami dobrze wpływa na to, jak postrzegają oni daną firmę. Mówiąc pół żartem, pół serio – jeśli nie ma kogoś na Facebooku, to tak jakby nie istniał.

Ogłoszenia o pracę

Niektóre elementy, choć mogą wydawać się banalne, mają duży wpływ na kształtowanie się wstępnej opinii. Należą do nich np. ogłoszenia o pracę. Internet pełen jest chaotycznych, mało estetycznych ofert, wyglądających, jakby ktoś pisał je w pośpiechu. Tymczasem, ogłoszenie o pracę jest pierwszą płaszczyzną kontaktu pracodawcy z kandydatem. Jeśli jest ono nieestetyczne i niezrozumiałe, szanse na wywołanie dobrego wrażenia maleją. Redagując ogłoszenie, warto nie tylko zadbać o atrakcyjny wygląd, ale także o poprawną polszczyznę.

Wyszukiwarki internetowe

Promocja firmy odbywać się może także za pomocą wyszukiwarek internetowych i SEO. Ta metoda nie jest jeszcze w Polsce dostatecznie doceniana, ale pracodawcy powoli się do niej przekonują. Dotarcie do odbiorców za pomocą wyszukiwarki jest skutecznym i szybkim sposobem. Korzystać z niego mogą osoby interesujące się tematyką związaną z działalnością firmy, jak również kandydaci do pracy w niej.

Możliwości Employer Brandingu są niemal nieskończone. Nie muszą one zresztą ograniczać się tylko do działalności w sieci. Dbając o swój wizerunek, firmy mogą brać również udział w targach pracy oraz akcjach na uczelniach. Employer Branding ułatwia pozyskanie odpowiednich kandydatów, przycyznia się też do zwiększenia zainteresowania firmą u klientów.

Dodaj komentarz