Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Pracodawca z wyboru, czyli Employer Branding

Pracodawca z wyboru, czyli Employer Branding

employer brandingRynek pracy jest niezwykle dynamiczny, wciąż się zmienia i dostosowuje do aktualnie panujących warunków. W ostatnich latach pracodawcom nie chodzi tylko o to, by sprawnie przeprowadzić rekrutację i pozyskać odpowiedniego pracownika, a potem zamknąć się na świat. Wręcz przeciwnie – duże firmy prowadzą swoją działalność świadomie i coraz częściej stawiają na autoreklamę.

Inwestycja w wizerunek

Taką szeroko pojętą reklamą są właśnie działania Employer Branding. W skrócie Employer Branding to dbanie o pozytywny wizerunek firmy. Owe działania mają charakter ciągły, co oznacza, że nie ograniczają się tylko do czasu, kiedy dana firma poszukuje pracowników. Jej dobre imię to przecież nie tylko zadowoleni pracownicy i duża liczba chętnych na zajęcie konkretnych stanowisk w przyszłości, ale także pozytywnie nastawieni klienci. Wzbudzenie pozytywnych uczuć w społeczeństwie, odbija się więc na wszystkich aspektach funkcjonowania firmy, od rekrutacji pracowników do długofalowej, dobrej relacji z klientem.

Polowanie na talenty

Działania z zakresu Employer Branding pozwalają firmie skutecznie przeprowadzić rekrutację, tak aby spośród kandydatów wyłonić największe talenty. Proces przeprowadzania rekrutacji nie ogranicza się w tym wypadku jedynie do zamieszczenia ogłoszeń. Zakres takich działań jest dużo większy; niejednokrotnie zewnętrzne firmy, zajmujące się poprawianiem wizerunku, przeprowadzają kampanie już na uczelniach, wyszukując potencjalnych kandydatów wśród studentów ostatnich lat oraz absolwentów. Priorytetem jest w tym wypadku wczesne wyszukanie talentów i najlepiej rokujących kandydatów, których następnie będzie można wyszkolić i zatrudnić w firmie.

Praca nie tylko na chwilę

Hasło przewodnie Employer Brandingu brzmi „pracodawca z wyboru”. Oznacza to, iż pozytywny wizerunek firmy buduje się po to, aby potencjalni pracownicy traktowali perspektywę zatrudnienia w niej jako cel, do którego dążą, i w kierunku którego aktywnie się rozwijają, a nie pracę „na chwilę”. Profesjonalne zarządzanie wizerunkiem pracodawcy ma więc długofalowe cele i jest niezwykle wartościowe pod każdym względem. Zgadzają się z tym największe polskie firmy, na co dowodem są statystyki: w 2013 roku tylko 16% firm nie korzystało z usług Employer Brandingu [źródło: Badanie „Wyzwania HR 2013 roku” Pracuj.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych].

Dodaj komentarz