Portal wiedzy dla kadry kierowniczej


Efektywna komunikacja w procesie rekrutacji

Efektywna komunikacja w procesie rekrutacji

Rekrutacja pracowników to proces, w którym mamy stały kontakt z drugim człowiekiem. Co wcale nie jest takie łatwe. Dla rekrutera konieczne jest, by ten zadbał o prawidłowy canidate experience. Jednym z jego elementów jest odpowiednia komunikacja z kandydatami. Dziś przygotowaliśmy dla Was kilka wskazówek właśnie z tego obszaru.

Jak komunikować się z kandydatem?

Kandydaci oczekują szybkiej i rzetelnej komunikacji. Jeśli odpowiesz na ich zapytania w ciągu 24 godzin, zrobisz dobre wrażenie. Pamiętaj również o przekazywaniu kandydatom rzetelnych informacji na temat procesu jakim jest rekrutacja i wymagań stanowiska. Zawsze przekazuj im jasne i konkretne informacje. Wyjaśnij, jakie są kolejne etapy procesu, kiedy mogą się spodziewać odpowiedzi i jakie są oczekiwania pracodawcy. Kiedy się umawiasz, że wrócisz z odpowiedzią do konkretnego terminu – tak właśnie rób. Jeśli kandydat ma pytania, odpowiedz na nie w możliwie najkrótszym czasie. Pamiętaj, że każdy z nas chce dowiedzieć się jak najwięcej o firmie i stanowisku. Bądź przyjazny i profesjonalny w komunikacji. Odpowiadaj na pytania – staraj się nawet na te problematyczne, jak choćby wysokość wynagrodzenia. Polecamy Ci też, byś pytał kandydatów o ich opinię na temat procesu rekrutacji. To może dostarczyć cennych wskazówek, koniecznych do jego ulepszenia.

Rekrutacja Czemu warto dbać o dobrą komunikację?

Kandydaci, którzy czują się docenieni i szanowani, są bardziej skłonni do pozytywnego postrzegania firmy i do aplikowania na inne stanowiska w przyszłości. Jest to więc budowanie bazy kontaktów. Ma to też naturalnie pozytywny wpływ na markę pracodawcy na rynku. Ciekawym jest to, że kandydaci którzy czują się dobrze potraktowani, są bardziej skłonni do szczerej i otwartej rozmowy. Dzięki temu rekruter może uzyskać rzetelniejsze informacje na ich temat w procesie rekrutacji pracowników. Oczywiście negatywne doświadczenia w procesie rekrutacji mogą skutkować negatywnymi opiniami na temat Twojej firmy wśród kandydatów i społeczności.

Jednym z narzędzi, które możesz wykorzystać, aby ocenić efektywność komunikacji w procesie rekrutacji, jest badanie satysfakcji pracowników po zatrudnieniu. Pytania w takim badaniu mogą dotyczyć doświadczenia kandydata, jakości komunikacji i ogólnego wrażenia z procesu rekrutacji.

Dodaj komentarz